پرفروش ترین پرینترها برای دفاتر پیشخوان

امروزه به دلیل وجود انتخاب‌های بسیار، برای خرید یک دستگاه خوب کمک گرفتن از یک راهنمای خرید پرینتر پیش از انتخاب کالا مورد نظر می‌تواند بسیار مفید و تاثیر گذار باشد. بنابراین ما در تیم کارت پرداز تصمیم گرفتیم یک آموزش جامع درباره خرید پرینتر مناسب برای دفاتر پیشخوان فراهم کنیم تا راهنمای شما برای بدست آوردن یک تجربه خرید عالی باشد.


چه پرینتری برای شما مناسب است؟

اکثر چاپگرهایی که روانه بازار می‌شوند از سوی تولید کننده با هدف رفع نیازی خاص ساخته و معرفی می‌شوند. برای مثال پرینتر کارت‌ها تحت عنوان پرینتر چاپ کارت PVC شناخته می‌شوند که سازندگان نیز در هنگام معرفی محصولات خود به این موضوع اشاره می‌کنند. این قضیه در مورد چاپگرهای سوزنی نیز کاملا صادق است. برخی پرینترها نیز جهت انجام کارهایی نظیر چاپ لیبل یا بارکد طراحی و تولید شده اند که به لیبل پرینتر مشهور هستند. لذا اگر قصد دارید علاوه بر انجام کار اصلی خود، استفاده دیگری نیز از پرینتر خود داشته باشید، لازم است حتما پیش از خرید به طور دقیق به آن‌ها فکر کنید. در ادامه به معرفی پرینترهایی که در دفتر پیشخوان دولت مورد استفاده قرار می‌گیرند، معرفی می‌کنیم.


پرینتر چاپ کارت PVC

از جمله نیازهای دفاتر پیشخوان، داشتن چاپگر کارت برای صدور انواع کارت پی وی سی است. با هماهنگی سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف، دفاتر مجهز به پرینتر کارت PVC که مورد تایید انجمن صنف دفاتر پیشخوان هستند، مجوز صدور کارت‌های ذیل را دارند:

1. کارت بهداشت و سلامت

2. کارت منزلت

3. کارت مهندسین سازمان نظام مهندسی

4. کارت شناسایی برای ورزشکاران محترم کشوری


پرینتر اسمارت 31، پرینتر اسمارت 30، پرینتر هایتی CS200، پرینتر کارت مجیکارد Enduro، پرینتر کارت زبرا ZXP 3، پرینتر کارت زبرا P430i، پرینتر کارت پوینت من TP9200، پرینتر کارت فارگو HDP5000، پرینتر کارت فارگو DTC1000 و پرینتر کارت فارگو DTC1250 از پرفروش ترین چاپگرهای کارت هستند که در پیشخوان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.


در ادامه به معرفی پرکاربردترین آن‌ها می‌پردازیم.


  • پرینتر هایتی CS200

چاپگر هایتی HITI CS200 یکی از رایج‌ترین پرینترهای قابل استفاده در دفتر پیشخوان است که کارکرد بسیار آسان و قیمت مناسبی دارد. اغلب بانک‌ها و دفاتر پیشخوان دولت در کشور از این دستگاه استفاده می‌کنند که دلایل بسیاری برای انتخاب آن وجود دارد. یکی از خصوصیات بارز این مدل سایز کوچک و وزدن سبک است که می‌توان آن را به صورت رومیزی استفاده کرد. مواد مصرفی دستگاه هایتی CS200 بسیار ارزان و قابل دسترس است و قادر است در هر ساعت 180 کارت رنگی و 600 کارت تک رنگ مشکی چاپ کند. پرینتر کارت PVC دفتر پیشخوان باید قابلیت کد گذاری انواع مختلف کارت های هوشمند مثل کارت مغناطیسی را داشته باشد. که HITI CS200 این ویژگی را نیز دارد. همچنین دارای نرم افزار چاپ کارت برای چاپ کارت بهداشت، سلامت و منزلت است.


  • پرینتر پوینت من TP9200

پرینتر کارت کره ای پوینت من TP9200 به دلیل ابعاد کوچکی که دارد برای استفاده در فضاهای کاری کوچک مناسب است. این مدل از ویژگی‌های لازم برای یک چاپگر کارت نظیر راحتی در استفاده، انعطاف پذیری، سرعت و کیفیت و در عین حال قیمت مناسب، یکجا برخوردار است سرعت چاپ تک رنگ این دستگاه در یک ساعت ۲۰۰ عدد بوده و قادر است در همین زمان ۱۷۰ عدد کارت رنگی چاپ کند. کارت پرینتر پوینت من از نرم افزار چاپ کارت اختصاصی Card Desiree CS برای چاپ کارت پی وی سی استفاده می‌کند که برای دفاتر پیشخوان مناسب است.


لیبل پرینتر

از دیگر تجهیزات مورد نیاز دفاتر پیشخوان پرینتر لیبل زن است. چاپ لیبل یا برچسب بارکد بخشی از یک سیستم بارکدی است که به هر کسب‌و‌کاری اجازه می‌‎دهد تا مدیریت موجودی، ردیابی کالاها و حفظ کارایی زنجیره تامین خود را ارتقا دهد. چاپ برچسب، لیبل و بارکد روی محصولات و کالاها در انبارداری ها، خرده فروشی ها، حمل و نقل، فروشگاه‌ها و مراکز بهداشتی توسط این دستگاه قابل انجام است. اولین گام برای انتخاب یک لیبل پرینتر این است که تعیین کنید برچسب بارکد شما در چه موردی استفاده خواهد شد و قرار است روی چه سطحی بچسبد. نکته دیگری که هنگام خرید چاپگر لیبل باید مورد توجه قرار گیرد، روش چاپ یا همان تکنولوژی چاپ لیبل است که باید متناسب با نیاز شما باشد.


لیبل پرینتر زبرا LP 2844، لیبل پرینتر زبرا GK420t و لیبل زن زبرا GX 430t از رایج‌ترین چاپگرهای لیبل موجود در بازار هستند که در دفاتر پیشخوان‌ مورد استفاده قرار می‌گیرند.


در ادامه به معرفی دو مدل لیبل پرینتر که قابل استفاده در دفاتر پیشخوان هستند خواهیم پرداخت.


  • لیبل پرینتر زبرا LP 2844

دستگاه لیبل زن 2844 سری LP شرکت زبرا به صورت رومیزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این لیبل زن با کارایی و تعمیر و نگهداری پایین، نیازهای آموزش و هزینه‌های عملیاتی را کاهش داده است و برای چاپ‌های گسترده ایده آل به نظر می‌رسد. این مدل با فناوری چاپ حرارتی مستقیم و انتقال حرارتی، کاغذهایی با حداکثر عرض چاپ 104 میلی‌متر و طول 279 میلی‌متر را با سرعت 102 میلی‌متر در ثانیه چاپ می‌کند. این سرعت مطلوب با کیفیت چاپ 203dpi همراه است. لازم به ذکر است که حجم کار چاپ شما تعیین می‌کند به کدام یک از پرینترهای لیبل زن کوچک، متوسط ​​یا مخصوص چاپ با حجم بالا نیاز دارید.


  • لیبل پرینتر زبرا GX 430t

پرینتر لیبل زن زبرا مدل GX430t در ابعاد 254 × 191 × 193 میلی‌متر و وزن 2100 گرم طراحی و تولید شده است. چاپ لیبل در این دستگاه با وضوح 300 dpi در عرض 104 میلی‌متر انجام می‌شود و ریبون قابل استفاده در آن 74 متر طول دارد. این دستگاه دارای 4 مگابایت ظرفیت حافظه است و از درگاه‌های USB، Serial و پارالل پشتیبانی می‌کند. همچنین قابلیت اتصال بی‌سیم WiFi در این مدل طراحی‌ شده است که می‌توان از آن به‌صورت وایرلس استفاده نمود.


خرید بهترین پرینتر برای دفتر پیشخوان دولت

با تفکر در مورد تمام توضیحات داده شده می‌توانید، به انتخابی صحیح برسید. کافیست بدانید چه کیفیت چاپ، چه سرعت و چه امکاناتی برای شما کافی است و چه بودجه‌ای برای خرید دستگاه در نظر گرفته اید، تا با ترکیب این گزینه‌ها بتوانید یک خرید صحیح و مناسب انجام دهید. همچنین در صورتی که به دنبال خرید دستگاه‌های مورد نیاز خود با کمترین هزینه هستید، می‌توانید اقدام به خرید پرینتر دست دوم نمایید.


منبع: گسترش نیوز

[ بازدید : 0 ]

[ سه شنبه 25 ارديبهشت 1403 ] 11:50 ] [ are ]

[ ]

چاپ کارت پی وی سی به چه صورت انجام می‌گیرد؟

چاپ کارت pvc یکی از پر کاربردترین و ارزان ترین راه های احراز هویت و و شناسایی افراد جهت ارائه خدمات گوناگون به صورت با کیفیت و مطمئن است. امروزه کسب و کارهای کوچک و بزرگ، شرکت‌ها و مؤسسات مختلف از گزینه چاپ کارت پی وی سی استفاده می‌کنند. این قبیل کارت‌ ها که از رایج ترین نمونه های آن ها می‌توان به کارت های شناسایی و پرسنلی، کارت‌های وفادای، کارت عضویت در باشگاه، کارت‌های اعتباری و کارت‌های دسترسی اشاره نمود، که وظیفه بالا بردن امنیت مکان و همچنین سهولت در کنترل تردد را بر عهده دارند.

بنابراین چاپ کارت پی وی سی می‌تواند اهداف متفاوتی داشته باشد. با توجه به موارد بسیار استفاده از کارت های PVC، چاپ با کیفیت و مقرون به صرفه بر روی آن ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اهمیت این موضوع ما را بر آن داشت که به فرآیند چاپ کارت پی وی سی  به شکل تخصصی‌تر نگاه کنیم و روند کلی آن را مورد بررسی قرار دهیم. لذا تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با نحوه چاپ روی کارت پی وی سی آشنا شوید.


مراحل  و تجهیزات لازم برای چاپ کارت pvc

چاپ روی کارت پی وی سی نیازمند تجهیزات خاصی بوده و دارای مراحل مختلفی است که توجه به هر کدام از این مراحل به کیفیت چاپ کارت pvc کمک می‌کند. این کارت ها قابلیت های بسیاری دارند که با این وجود، می‌توان اطمینان داشت که امکان استفاده از آن ها در صنایع و حوزه‌های مختلف فراهم است. در حقیقت این چاپ کارت PVC است که در صنایع مختلف به کسب و کارها کمک می‌کند. برای مثال در شرکت ها به عنوان کارت شناسایی و کارت پرسنلی و جهت احراز هویت مورد استفاده قرار می‌گیرند و یا در فروشگاه‌ها به عنوان کارت تخفیف و یا کارت هدیه عرضه می‌شوند.


  • پرینترهای چاپ  کارت پی وی سی

چاپ کارت پی وی سی نیاز به یک پرینتر کارت PVC و کارت مناسب برای این پرینترها که قابلیت جذب جوهر چاپگر را داشته باشند، دارد. مدل‌های مختلفی از چاپگرها برای چاپ کارت پی وی سی وجود دارد که از نظر برند، تکنولوژی چاپ و مواد مصرفی با یکدیگر تفاوت دارند و هر کدام از آن ها با مکانیزم خاصی عمل می‌کنند. با این حال، هدف نهایی تمام آن ها ایجاد یک چاپ با کیفیت بر روی کارت خام PVC است. با این تفاسیر انتخاب دستگاه چاپ کارت پی وی سی از مهمترین مراحل این فرآیند می‌باشد. چاپ کارت PVC شامل استفاده از یک پرینتر جوهر افشان است که بتواند کارت‌های پلاستیکی در انواع مختلفی وجود دارند و از آنجایی که تمام چاپگرها با کارت های مختلف سازگار نیستند. بنابراین لازم است که پیش از خرید دستگاه و کارت، مناسب بودن آن ها را از لحاظ مختلف برای هدف نهایی خود در نظر بگیرید. بنابراین در فرآیند چاپ کارت PVC اگر بتوانید یک دستگاه خوب و مناسب برای هدف خود پیدا کنید، یعنی اولین گام را محکم برداشته‌اید. برای مثال جهت چاپ کارت شناسایی پی وی سی سازمان‌ می‌توان بر اساس تیراژ و نوع کارت(ساده، هوشمند) یکی از پرینترهای چاپ کارت را برگزید.


  • طراحی کارت PVC

طراحی کارت مرحله بعدی در چاپ کارت PVC است که از اهمیت بالایی برخوردار است و بهتر است متناسب با هدف تولید کارت باشد. طراحی کارت به کمک نرم افزارهای طراحی مختلف صورت می‌گیرد. نرم افزاری برای این کار مناسب است که قابلیت استفاده از متن نوشتاری و تایپوگرافی به صورت همزمان را داشته باشد و استانداردهای مربوط به چاپ کارت PVC را ارائه نماید. در هنگام انتخاب نرم افزار طراحی می‌بایست دقت نمود که طراحی با کیفیت بالایی صورت می‌گیرد. از رایج ترین نرم افزارها می‌توان به فتوشاپ اشاره نمود که امکان ایجاد الگوهای مختلف به صورت پیچیده و ساده را به کاربر می‌دهد و با استفاده از آن می‌توان با توجه به ابعاد نهایی کارت، طرح مورد نظر خود را پیاده سازی نمود. در صورتی که طراحی کارت پی وی سی را با رعایت نکات مهمی‌که در این مورد وجود دارد انجام دهید، مطمئناً الگوی نهایی چاپ کارت PVC نیز مناسب خواهد بود.


  • چاپ کارت PVC تک رو یا دورو

کارت‌های PVC امکان استفاده از دو طرف خود را برای کاربران فراهم می‌کنند و می‌توان از هر دو طرف کارت نهایت استفاده را برد. بنابراین افراد می‌توانند متناسب با اهداف خود برای چاپ کارت PVC، چاپ تک رو یا دورو را انتخاب نمایند. برای اهداف معمولی بسیار ساده می‌توان به چاپ تک رو بسنده کرد که علاوه بر اینکه سرعت چاپ کارت را بالاتر می‌برد، هزینه نهایی آن نیز کمتر است. ولی چاپ کارت PVC به صورت دورو مزایای بیشتری دارد و با وجود اینکه ممکن است باعث افزایش هزینه نهایی چاپ و حتی سرعت چاپ شود؛ با این علت که فضای بیشتری را برای طراحی در اختیار افراد قرار می‌دهد، بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرد. به عنوان مثال برای چاپ کارت شناسایی و چاپ کارت پرسنلی به دلیل وجود اطلاعات بیشتر جهت چاپ بهتر است کارت ها را به صورت دورو طراحی و چاپ نمود.


  • لمینیت کارت پرسنلی PVC

هر اندازه که در طراحی خلاقیت به کار برده شود و چاپ کارت PVC با کیفیت بالایی صورت گیرد، هنوز هم یک نقطه ضعف در مورد کارت های چاپ شده وجود دارد و آن عکس العمل کارت در شرایط مختلف محیطی است. با اینکه کارت‌های پی وی سی مقاومت بالایی در برابر عوامل گوناگونی نظیر آب و رطوبت، گرما و حتی خراشیدگی دارند با این حال نمی‌توانند محافظ خوبی برای چاپ کارت‌هایی نظیر کارت پرسنلی که روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرند، باشند. در واقع کارت ها نمی‌توانند جوهر را برای مدت طولانی از صدمات ناشی از نور آفتاب یا حتی خراشیدگی حفظ کنند. به همین دلیل، جهت محافظت از چاپ روی آن می‌توان اقدام به لمینیت کارت نمود. در این فرآیند پس از چاپ، یک لایه شفاف پلاستیکی و منعطف از طریق سیستم حرارتی بر روی کارت قرار گرفته و تمام سطح کارت را پوشش می‌دهد. افزودن این لایه، علاوه بر اینکه خللی در فعالیت‌های مغناطیسی کارت ایجاد نمی‌کند، بلکه با درخششی که به کارت می‌دهد بر زیبایی آن می‌افزاید.

[ بازدید : 1 ]

[ سه شنبه 18 ارديبهشت 1403 ] 10:44 ] [ are ]

[ ]

معرفی انواع کارت PVC

کارت PVC نوعی کارت پلاستیکی تولید شده از ماده ای به نام پلی ونییل کلراید (polyviny chloride) است که از چندین لایه به هم فشرده ساخته شده است.


کارت‌های pvc دوام و ماندگاری بسیار بالایی دارند به نحوی که به هیچ وجه با کاغذ و کارت‌های مقوایی قابل قیاس نیستند. این کارت‌ها قابلیت انعطاف پذیری زیادی دارند و به هیچ وجه نمی‌شکنند علاوه بر خاصیت ضد آب و ضد رطوبتی که دارند، کیفیت چاپ در این نوع کارت نیز بسیار زیاد است. کارت pvc خام در رنگ‌های مختلف و متنوعی از جمله سفید، نقره ایی، طلایی، قرمز، مشکی … و به صورت مات و متالیک موجود هستند. این کارت‌ها فارغ از نوع با ابعاد استاندارد ۵۴*۸۵ و ضخامت‌های مختلف ۷۶۰ میکرون و ۵۰۰ میکرون و ۳۰۰ میکرون تولید می‌شوند که هیچ گونه طرحی روی آنها وجود ندارد. کارت خام پی وی سی دارای استاندارد CR80 بوده که برای چاپ بسیار ایده آل است. از کارت‌های خام به منظور چاپ کارت در زمینه‌های مختلف استفاده می‌شود. کارت خام pvc به شما این امکان را می‌دهد که پس از طراحی کارت، طرح یا متن خود را با هر زمینه رنگی در پشت و روی آن چاپ کنید. قابلیت فوق العاده ای که این دسته از کارت‌ها را از سایر کارت‌ها مجزا کرده قابلیت هوشمند سازی آن هاست که در لایه‌های داخلی و میانی خود یک چیپ حافظه با قابلیت ذخیره سازی اطلاعات دارند که در انواع مختلفی دسته بندی می‌گردد و می‌تواند موجب تفاوت کارت‌های پی وی سی با یکدیگر گردد.


انوع کارت pvc خام


به طور کلی کارت‌های پی وی سی خام به سه دسته ساده، مایفر و مگنت تقسیم بندی می‌گردند، که هر کدام از کارت‌های pvc کارایی مخصوص به خود را دارد.

  • کارت pvc خام ساده

کارت خام pvc ساده فاقد نوار مغناطیسی، چیپ یا حافظه‌ای است و به منظور چاپ کارت در زمینه‌های مختلف استفاده می‌شود و صرفاً جهت شناسایی دیداری و چاپ کارت شناسایی یا کارت ویزیت از آنها استفاده می‌شود. کارت پی وی سی خام ساده به شما این امکان را می‌دهد که طرح، متن و بارکدهای مورد نظرتان را با هر زمینه رنگی چاپ کنید. با داشتن کارت خام سفید محدودیتی در طراحی نخواهید داشت. از ساده‌ترین طرح‌ها و متن‌ها تا پیچیده ترینشان می‌توانند روی آن چاپ شوند. کارت‌های خام پی وی سی در رنگ بندی‌های مختلف و ضخامت‌های ۳۰۰، ۵۰۰ و ۷۶۰ میکرون وجود دارند که بسته به نوع استفاده و برحسب نیاز می‌توان هر یک را به کار گرفت. کارت‌های خام معمولاً به صورت برش خورده و آماده در بسته بندی‌های مختلف عرضه می‌شوند و دو طرف آنها دارای لمینیت است و به راحتی توسط پرینتر چاپ کارت PVC قابل چاپ هستند.


  • کارت مایفر خام

کارت مایفر یا Mifare، نوعی کارت پی وی سی PVC هوشمند یا دارای حافظه است که به صورت غیر تماسی و از طریق امواج رادیویی با دستگاه کارتخوان ارتباط برقرار می‌کند. این نوع از کارت‌های هوشمند به یک تراشه با قابلیت ذخیره سازی اطلاعات و یک آنتن داخلی با قابلیت خواندن و نوشتن داده‌ها تجهیز شده اند. کارت مایفر نیز مانند دیگر کارت‌های پی وی سی به صورت خام به فروش می‌رسد. کارت خام مایفر که از نظر میزان ظرفیت حافظه در دو نوع 1K و 4K در بازار یافت می‌شود کاربردهای بسیاری دارد. کارت مایفر خام در بسیاری از سیستم‌ها کاربرد دارد و در فرکانس ۱۳.۵۶ مگاهرتز کار می‌کند. از عمده استفاده این نوع کارت خام پی وی سی می‌توان به چاپ کارت حضور غیاب، چاپ کارت مترو، چاپ کارت تردد، چاپ کارت باشگاه مشتریان، چاپ کارت پرسنلی هوشمند و … اشاره نمود. قیمت کارت خام مایفر به عواملی گوناگونی بستگی دارد و بر اساس کشور سازنده، تیراژ، میزان ظرفیت حافظه و ضخامت می‌تواند متفاوت باشد.


  • کارت مگنت خام

‌کارت مگنت یا مغناطیسی از دیگر انواع کارت‌های pvc هوشمند است که یک نوار مغناطیسی روی کارت دارد و حاوی چند لایه اطلاعات است. این دسته از کارت‌های PVC از نوع تماسی هستند و اطلاعات روی نوار مغناطیسی آنها کدگذاری شده و توسط ریدر مگنت شناسایی می‌شود. کارت‌های مغناطیسی در دو مدل HiCo و LoCo موجود هستند که از نظر حافظه یکسان بوده و تفاوت اصلی آنها توانایی نگهداری از اطلاعات داخل نوار مگنت است. کارت‌های مگنت خام در ابعاد استاندارد ۵۴*۸۵ میلی متر، ضخامت ۷۶۰ میکرون و رنگ‌های سفید، طلایی (مات، متالیک) و نقره‌ای (مات، متالیک) در بازار موجود هستند. بسته به نیاز می‌توان هر یک از انواع کارت‌های خام مگنت را مورد استفاده قرار داد. برای مثال کارت مگنت خام هایکو برای چاپ کارت‌های بانکی، کارت اعتباری، کارت باشگاه مشتریان کاربرد دارد و کارت مغناطیسی لوکو نیز برای چاپ کارت‌هایی مثل کارت هدیه، کارت تخفیف و کارت گارانتی که برای مدت کوتاهی مورد استفاده قرار می‌گیرند کاربرد دارد.


منبع: خبرگزاری مهر

[ بازدید : 1 ]

[ سه شنبه 18 ارديبهشت 1403 ] 10:27 ] [ are ]

[ ]

آموزش طراحی کارت پی وی سی با نرم افزار فتوشاپ

طراحی کارت پی وی سی باید چگونه باشد؟

طراحی کارت PVC مهمترین مرحله چاپ کارت است که برای متمایز ساختن شما نسبت به دیگران باید حرفه ای، با کیفیت، خاص و منحصر به فرد انجام شده باشد. در این زمینه نکاتی وجود دارد که در ادامه آن‌ها را بیان خواهیم نمود.

  • کارت پی وی سی را باید در نرم افزار های کامپیوتری طراحی کنید. بهترین نرم افزار ها برای طراحی کارت های حرفه‌ای ایلوستریتور و فتوشاپ هستند.
  • در هنگام طراحی ‌می‌توان از رنگ سازمانی، نام شرکت یا لوگوی آن روی کارت‌ها استفاده نمود
  • ابعاد کارت بسیار مهم است که عدم دقت در آن ‌می‌تواند منجر به تغییر اندازه نامتناسب طرح و در برخی اوقات بریده شدن نوشته‌ها و طرح گردد.
  • رعایت فاصله مناسب نوشته‌ها از لبه نیز الزا‌می‌ است. تا علاوه بر زیبایی از حذف شدن اطلاعات به هنگام برش کارت جلوگیری کند.  در ایلوستریتور شما به سادگی می‌توانید این حاشیه را رعایت کنید، اما در فتوشاپ گزینه‌ خاصی برای این کار وجود ندارد و باید خودتان این حاشیه را تعیین کنید. کارت های پی وی سی معمولا لبه گرد هستند و جنس های شفاف یا رنگی آن ها بی نهایت زیبا و البته محکم است.
  • از دیگر قوانین طراحی کارت پی وی سی این است که باید مد یا حالت رنگی آن را CMYK قرار دهید.
  • دیگر قانون طراحی کارت PVC این است که که سعی کنید حتما رزولوشن یا وضوح تصویر طراحی کارت ویزیت را 300dpi تعیین کنید. چرا که بهترین رزولوشن همین است.
  • بهتر است که طراحی کارت پی وی سی دو رو باشد. کارت پی وی سی زیبایی و استحکام خاصی دارد اما نکته‌ای که باید به یاد داشته باشید این است که چاپ کارت پی وی سی تقریبا هزینه‌ای دو برابر یا بیشتر از کارت مقوایی برای شما در پی دارد. بنابراین زمانی که قرار است این هزینه را متحمل شوید، هیچگاه نباید کارت شما تک رو باشد.


آموزش طراحی کارت PVC با نرم افزار فتوشاپ

در ادامه نحوه ایجاد طرح در فتوشاپ برای چاپ روی کارت PVC بصورت تصویری مرحله به مرحله آموزش داده شده است. رعایت این نکات در طراحی کارت پی وی سی الزامی است. زیرا عدم تنظیمات درست باعث خراب شدن کار چاپی خواهد شد. بعد از آموزش تنظیمات فتوشاپ، نکات ارسال اطلاعات متغیر توضیح داده شده است. اطلاعات متغیر به اطلاعاتی مانند نام و نام خانوادگی، کد پرسنلی، کد عضویت، عکس پرسنل و ... گفته می‌شود. نیازی به درج این اطلاعات روی طرح کارت وجود ندارد. و در بخش دوم نحوه درست ارسال اطلاعات توضیح داده شده است.


آموزش تنظیمات فتوشاپ برای چاپ کارت پی وی سی

  • در مرحله اول یک سند در فتوشاپ ایجاد کنید. سایز سند را مطابق عکس زیر ۹.۲ در ۵.۷ سانتی‌متر تنظیم کنید. سایز کارت های پی وی سی ۸.۵ در ۵.۳ سانتی‌متر است. در هنگام برش بخشی از لبه‌های کارت حذف می‌شود، بنابراین باید در هنگام طراحی ۷ میلی متر از چپ و راست و ۶ میلی متر از بالا و پایین فاقد طرح باشد. به همین دلیل است که سایز طرح کارت را بزرگ‌تر از اندازه کارت ایجاد می‌کنیم.
  • رزولوشن (Resolution) را روی ۳۰۰ تنظیم کنید. در صورت استفاده از روش چاپ دیجیتال مد رنگی (Color Mode) را RGB قرار دهید؛ و اگر چاپ افست کارت PVC مد نظر است باید مد رنگی را CMYK قرار دهید.
  • بعد از ایجاد سند با استفاده از خطوط راهنما ۲ میلی‌متر از اطراف سند را انتخاب کنید. طرح کارت را در منطقه داخلی این خطوط طراحی کنید.
  • خطوط راهنمایی که در مرحله قبل درج شد لبه های برش کارت هستند. بنابراین نباید طرح و یا نوشته ها را نزدیک به این خطوط قرار دهید.


آموزش نکات ارسال صحیح اطلاعات متغیر برای چاپ کارت

  • اگر کارتی که قرار است چاپ شود شامل اطلاعات متغیری مانند نام، نام خانوادگی، کد ملی، عکس پرسنلی و یا … است؛ این اطلاعات باید طبق روش توضیح داده شده در فیلم زیر ارسال شوند. برای درست چاپ شدن کارت رعایت نکات زیر الزامی است.
  • اطلاعات باید در یک فایل اکسل و بصورت ستونی درج شوند.
  • گاهی اوقات اکسل هایی برای ما ارسال می‌شود که بصورت ستونی هستند. نمونه ای از اکسل اشتباه در پایین آورده شده است.
  • اگر کارت شما از نوع شناسایی است و عکس پرسنل باید روی آن چاپ شود؛ عکس ها را با رزولوشن ۱۰۰ اسکن کنید. عکس هر شخص را جداگانه اسکن کرده و از فرستادن فایل هایی که شامل چندین تصویر پرسنل در یک عکس هست خودداری بفرمایید. عکس ها را به صورت ۳ در ۴ و نه مربعی اسکن کنید.نمونه درست اسکن عکس‌ها در تصویر زیر نشان داده شده‌است.
  • علاوه بر رعایت نکات در اسکن کردن عکس‌ها، در نامگذاری عکس پرسنل نیز نکاتی وجود دارد که رعایت آن الزامی است. عکس ها باید با یک عدد نامگذاری شوند. این عدد باید یکی از مشخصات درج شده در فایل اکسل باشد. به عنوان مثال برای اکسل بالا می‌توانید از کد ملی در نامگذاری عکس ها استفاده کنید. اگر هیچ فیلد عددی در اکسل و اطلاعات کارت وجود نداشت؛ یک شماره ردیف در اکسل ایجاد کرده و از این شماره برای نامگذاری عکس ها استفاده کنید.

[ بازدید : 1 ]

[ سه شنبه 11 ارديبهشت 1403 ] 10:55 ] [ are ]

[ ]

خرید پرینتر دست دوم چه مزایایی دارد؟

پرینتر چیست؟

پرینتر (چاپگر) یکی از مهم‌ترین‌ تجهیزاتی است که این روزها اکثر مشاغل برای کاربردهای ساده تا حرفه‌ای به آن نیاز دارند. چاپگرها دارای انواع مختلفی براساس تکنولوژی ساختشان هستند. از دفاتر خدمات پستی گرفته تا دفاتر پیشخوان دولت، ادارات دولتی و خصوصی، بانک‌ها، دانشگاه‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای کوچک و بزرگ، همگی در حال استفاده از انواع پرینتر (پرینتر لیزری، پرینتر سوزنی، پرینتر کارت، لیبل پرینتر و …) هستند. امروزه به دلیل افزایش قیمت پرینترهای آکبند (نو) موجود در بازار و وضعیت اقتصادی مردم خرید پرینتر با سختی مواجه شده است. به همین علت بسیاری از افراد به سراغ خرید پرینترهای استوک موجود در سایت‌های اینترنتی و فروشگاه‌های پرینتر می‌روند تا با هزینه کمتر یک پرینتر کارکرده تمیز بخرند.


تعریف پرینتر استوک و دست دوم

خرید پرینتر استوک یکی از حساس ترین کالاهای استوک دیجیتال است که لازم است تمام خریداران اطلاعات کافی در مورد آن داشته باشند. به طور خلاصه باید گفت پرینتر استوک با پرینتر دست دوم متفاوت است، چراکه در کشورهای توسعه یافته از جمله اروپا و امریکا به مشتریان خدمات ویژه ای از جمله فرصت مرجوعی بی قید و شرط ارائه می گردد. اگر مشتری پرینتر آکبند خریداری شده را در طی این مدت حتی بی دلیل و به خاطر انصراف از خرید کالا عودت نماید وجه مشتری برگشت شده و این پرینتر به عنوان استوک با گرید بندی های متعددی با قیمت های نازلی به فروش می رسد. 


مزایای خرید پرینتر دست دوم

خرید پرینتر دست دوم، برای افرادی که بودجه کافی جهت خرید چاپگر نو ندارند، یک امر ضروری است. زیرا می‌توانند نمونه‌های کارکرده را با قیمت مناسب خریداری کنند و کارهای خود را با خیال آسوده انجام دهند. با توجه به قیمت بالای پرینترهای اورجینال، فروشگاه کارت پرداز انواع پرینتر کارکرده را با کیفیت بالا به شما پیشنهاد می‌دهد. سعی ما این است که بهترین پرینترهای موجود از برندهای مطرح دنیا مانند هایتی، فارگو، اولیس، زبرا، اپسون، الیوتی و … را با بالاترین سطح سلامت و پایین‌ترین قیمت به مشتریان خود ارائه دهیم. با خرید چاپگر کارکرده از این مجموعه به عنوان معتبرترین مرکز فروش پرینتر نو و استوک، سال‌ها بدون کوچک‌ترین خرابی از این دستگاه استفاده خواهید نمود.


انواع چاپگر دست دوم

  • پرینتر کارت دست دوم
  • پرینتر لیبل زن دست دوم
  • پرینتر سوزنی دست دوم


نکات مهم پیش از خرید پرینتر کارکرده

تنوع بالای پرینتر در هر برند تولید کننده باعث سردرگمی در انتخاب می‌شود. همچنین روز به روز شاهد طراحی و ساخت نمونه‌هایی هستیم که از مدل‌های قبلی خود پیشرفته‌تر بوده و قابلیت‌های بیشتری دارند. از این رو اگر بسته به شرایط کاری و نیازتان قصد خرید پرینتر استوک را دارید، باید یک سری ویژگی‌های کلیدی را مد نظر قرار دهید تا بهترین انتخاب را داشته باشید:

  • کاربرد پرینتر
  • سهولت تامین قطعات و مواد مصرفی
  • سرعت چاپ مطلوب
  • کیفیت چاپ مناسب
  • سلامت دستگاه از نظر ظاهری و فیزیکی
  • طول عمر چاپگر
  • گارانتی ارائه شده
  • تست عملکرد دستگاه پیش از خرید
  • مقایسه قیمت پرینتر
  • سازگاری با نرم افزارها و سخت افزارها

خرید چاپگر دست دوم هزینه‌های شما را تا حد زیادی کاهش داده و صرفه اقتصادی دارد. به شما این قول را می‌دهیم که اگر تمام نکات بالا را مورد توجه قرار دهید، از خرید پرینتر استوک پشیمان نخواهید شد و از انتخاب صحیح خود راضی خواهید بود.


قیمت پرینتر دست دوم

واضح است که قیمت چاپگر دست دوم از مدل اورجینال و کارنکرده آن ارزان‌تر است، بنابراین خرید آن صرفه اقتصادی دارد. با این حال در سطح بازار و در فروشگاه‌های اینترنتی شاهد فروش پرینترهای استوک با قیمت‌های متفاوت هستیم. به این علت که قیمت‌گذاری پرینترهای کارکرده علاوه بر برند سازنده، بر اساس میزان کارکرد و کیفیت ظاهری که دارند، تعیین می‌شود. شرکت کارت پرداز انواع چاپگر دست دو را با مناسب‌ترین قیمت عرضه می‌نماید. برای اطلاع از قیمت انواع دستگاه کارکرده باکیفیت و استاندارد با واحد فروش ما تماس حاصل فرمایید.


خرید و فروش پرینتر استوک و دست دوم

اگر شما چاپگر کارت و یا پرینتری دارید که تمایل دارید در سریع‌ترین زمان ممکن به فروش برسد، ما دستگاه شما را با قیمت مناسب خریداریم. شرکت کارت پرداز جهت سهولت شما عزیزان بابت تعویض پرینتر خود، طرح خرید چاپگر کارکرده را در نظر گرفته است. برای فروش دستگاه‌های خود کافیست با ما تماس بگیرید. البته لازم به ذکر است که ابتدا پرینتر شما توسط کارشناسان ما از نظر سلامت فیزیکی، سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مورد تست و ارزیابی قرار گرفته و در صورت سلامت کامل با منصفانه‌ترین قیمت خریداری می‌شود.


بیشترین تقاضای مشتریان جهت خرید پرینتر کارکرده کدام برند است؟

  • پرینتر کارت کارکرده هایتی
  • پرینتر کارت کارکرده اولیس
  • پرینتر کارت کارکرده فارگو
  • پرینتر کارت کارکرده مجیکارد
  • پرینتر کارت کارکرده زبرا
  • پرینتر کارت کارکرده هیدی
  • پرینتر کارت کارکرده هودو
  • پرینتر کارت کارکرده اسمارت
  • پرینتر کارت کارکرده پوینت من
  • پرینتر سوزنی کارکرده اپسون
  • پرینتر سوزنی کارکرده اولیوتی
  • پرینتر سوزنی کارکرده کامپوپرینت
  • لیبل پرینتر کارکرده زبرا

 

[ بازدید : 2 ]

[ سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 ] 16:49 ] [ are ]

[ ]

کاربرد و مزایای استفاده از کارت PVC برای چاپ

کارت پی وی سی یک کارت پلاستیکی با دوام، انعطاف پذیر وشکل پذیراست که از ماده ای به نام پلی وینیل کلراید ساخته شده است. کارت های پی وی سی در ابعاد CR-80 و در ضخامت های 500میکرون و 300 میکرون تولید می شوند و به صورت بسته بندی و برش خورده عرضه می شوند. اغلب در دوطرف کارت ها از لایه لمینت استفاده می شود و به راحتی به کمک پرینتر چاپ کارت پی وی سی قابل چاپ است. این کارت ها بر اساس اطلاعاتی که در آن ها ذخیره می شود با یکدیگر متفاوت هستند. گاهی نیز استفاده ایی که از این کارت ها می شود متفاوت است و فقط برای کارت تخفیف، کارت ویزیت و… مورد استفاده قرار می گیرد و برخی مواقع نیز شامل اطلاعات هویتی می شود و صرفا جهت احراز هویت مورد استفاده قرار می گیرد. کارت پی وی سی از سه تا پنج لایه تشکیل شده که با حرارت و فشار روی هم قرار می‌گیرند؛ لازم به ذکر است که کارت‌های شناسایی امنیتی یا هوشمند، تعداد بیشتری از لایه‌ها را شامل می‌شوند.


ابعاد کارت پی وی سی

یک کارت پی وی سی استاندارد ابعاد مستطیلی شکل 8.5 در 5.3 سانتی‌متری، گوشه‌های گرد و ضخامت 760 میکرون دارد. با این حال کارت‌های پی وی سی در سایر ضخامت‌ها نیز تولید می‌شوند البته کارت پی وی سی فوری  دارای ابعاد 8.5*4.5 است.


مزایای چاپ کارت PVC

بسیاری از افراد ترجیح می دهند برای انجام تمامی کاربردهای فوق به سراغ کارت پی وی سی بروند. روز به روز بر استقبال بسیاری از سازمان ها و شرکت ها برای استفاده از این روش برای خدمات و مراحل احراز هویت و شناسایی با استفاده از این نوع کارت ها افزوده می شود. بدلایل زیر، کاربرد کارت PVC در حال افزایش است:

۱. دوام و ماندگاری کارت‌های پی‌وی‌سی بسیار بالا است و قابل قیاس با کاغذ و مقوا نیست.

۲. کیفیت چاپ آن‌ها به دلیل استفاده از دستگاه‌های بروز در صنعت چاپ فوق‌العاده است.

۳. کارت PVC قابل بازیافت است و خطری برای محیط زیست به همراه ندارد.

۴. قابلیت انعطاف‌پذیری آن بی‌نظیر است.

۵. ضد آب و رطوبت است و با قرار گرفتن در معرض آسیب‌های محیطی به‌راحتی صدمه نمی‌بیند.


یگی دیگر از قابلیت های فوق العاده ای که کارت های پی وی سی دارند که این کارت هارا از دیگر کارت ها مجزا می کند، قابلیت هوشمند سازی این نوع کارت هاست. در لایه های داخلی این کارت ها چیپ حافظه ایی وجود دارد که می توان اطلاعات مورد نیاز را در آن ذخیره کرد که برای دسترسی به این اطلاعات می توان از دستگاه کارتخوان استفاده کرد.


روش چاپ کارت پی وی سی 

چاپ کارت پی وی سی با یکی از دو روش دیجیتال و افست انجام می‌شود. در روش دیجیتال کارت پی وی سی داخل دستگاه قرار می‌گیرد و باقی مراحل را کارت پرینتر انجام می‌دهد. در نهایت کارت چاپ شده از دستگاه خارج می‌شود. این عملیات کمتر از پنج دقیقه زمان می‌برد اما چاپ کارت در تیراژ بیشتر از 200 عدد با این دستگاه‌ها از نظر اقتصادی به صرفه نیست. چاپ کارت به روش افست مقرون به صرفه تر است اما حداقل تیراژی که با چاپ افست کارت پی وی سی چاپ می‌شود 1000 عدد است، از طرف دیگر این تیراژ کارت پی وی سی باید یک طرح ثابت باشد. با توجه به این مسائل، چاپ کارت پرسنلی به صورت دیجیتال و چاپ کارت ویزیت به صورت افست توصیه می‌شود.


انواع مختلف کارت PVC

کارت‌های پی وی سی دارای انواع مختلف هستند که در قسمت‌های مختلفی کاربرد دارند. در این قسمت قصد داریم، در مورد انواع مختلف کارت PVC صحبت کنیم و در مورد آن‌ها به طور مختصر و مفید صحبت نماییم تا با آن‌ها به طور کامل آشنا شوید و در این مورد ابهامی نداشته باشید.

  • کارت خام PVC

این نوع کارت پی وی سی دارای چیپ شناسایی الکترونیکی نیست و در مواقعی مورد استفاده قرار می‌گیرد که نیازی به شناسایی الکترونیکی نباشد. کارت خام PVC دارای سه رنگ مشکی، طلایی و نقره‌ای است که شما می‌توانید با توجه به نیاز و سلیقه خودتان یکی از این موارد را انتخاب کنید. ضخامت این نوع کارت پی وی سی هفتصد و شصت میکرون است. دو طرف این نوع کارت‌ PVC عاری از هرگونه چاپ است و شما می‌توانید به راحتی و با استفاده از دستگاه‌های چاپ و پرینتر کارت پی وی سی، طرح و چاپ مورد نظر کارت خودتان را بر روی آن چاپ کنید و از آن جهت رفع‌نیازهای خودتان استفاده نمایید. بر روی کارت خام پی وی سی می‌توانید از انواع مختلف روش‌های چاپ، مانند چاپ افست و اسکرچ استفاده کرد و از این جهت با محدودیت خاصی رو‌به‌رو نمی‌شوید.


  • کارت RFid

این نوع کارت پی وی سی دارای چیپ و آنتن است و جهت شناسایی الکترونیکی مناسب می‌باشد. این نوع کارت پی وی سی دارای دو نوع مختلف RO و UHF است.


  • کارت RO

این نوع کارت‌ها از نوع کارت‌های RFid غیر تماسی هستند که برای شناسایی توسط دستگاه کارتخوان یا ریدر کارت PVC نیازی تماس با آن‌ها ندارند و بدون تماس شناسایی می‌شوند. حافظه نوشتاری این کارت‌های PVC توسط سازنده آن‌ها تعیین می‌شود و غیرقابل تغییر است. همچنین این کارت‌ها دارای حافظه ده رقمی HEX است.


  • کارت  مغناطیسی

کارت مغناطیسی یکی دیگر از انواع مختلف کارت PVC می‌باشد. این نوع کارت پی وی سی در کنار خودش دارای نوار مغناطیسی است که کار ذخیره‌سازی اطلاعات مورد نیاز در کارت را برای شما به خوبی و درستی انجام می‌دهد. برای ذخیره اطلاعات موردنیاز در این نوع کارت PVC می‌توان از Encoder استفاده کرد و اطلاعات مختلف را در ترک‌های مختلف یک، دو و سه ذخیره‌سازی کرد و از محل آن‌ها اطمینان کامل داشت. همچنین لازم به ذکر است که این نوع از کارت پی وی سی از نوع کارت‌های تماسی است و برای خوانش اطلاعات آن نیاز به تماس کارت با دستگاه ریدر یا کارتخوان است.


  • کارت هوشمند

کارت هوشمند یکی دیگر از انواع مختلف کارت پی وی سی می‌باشد. این نوع کارت پی وی سی بر روی خودش دارای یک تراشه است که ریزپردازنده‌های بر روی آن قرار گرفته‌اند. کارت PVC هوشمند از ضریب امنیتی بسیار بالایی برخوردار است، زیرا امکان رمزگذاری آن‌ها وجود دارد. همچنین لازم به ذکر است که این نوع کارت‌ها از نوع تماسی می‌باشند.  کارت پی وی سی هوشمند بر حسب نوع تراشه به کار رفته در رفته به دسته‌های مختلف تقسیم‌بندی می‌شوند که در ادامه به معرفی و بررسی برخی آن‌ها می‌پردازیم.

کارت هوشمند  1K

حافظه این نوع از کارت‌های هوشمند 1k می‌باشد و می‌توانند تا این مقدار از اطلاعات را به خوبی در خودشان ذخیره‌سازی کنند.

کارت هوشمند  256K

همانطوری که از نام این نوع از کارت‌های مشخص است، دارای یک تراشه به ظرفیت حافظه 256K می‌باشند و به شما اجازه ذخیره‌سازی اطلاعات تا این مقدار را می‌دهند.


  • کارت ترکیبی 

کارت ترکیبی، کارتی است که از دو نوع مختلف تکنولوژی ساخت کارت در خودش استفاده می‌کند و به شما امکان می‌دهد تا در مواقع مختلف، هر کدام از این تکنولوژی‌ها را به کار بگیرد و در جهت منافع خودتان استفاده نمایید.


کاربرد کارت PVC

چاپ انواع کارت از قبیل:

  • چاپ کارت شناسایی
  • چاپ کارت پرسنلی
  • چاپ کارت تخفیف
  • چاپ کارت اعتباری
  • چاپ کارت هدیه
  • چاپ کارت بانکی
  • چاپ کارت دانشجویی
  • چاپ کارت دانش آموزی
  • چاپ کارت قرعه کشی
  • چاپ کارت عضویت
  • چاپ کارت شهربازی
  • چاپ کارت خبرنگاری
  • چاپ کارت تردد
  • چاپ کارت وفاداری
  • چاپ کارت گارانتی
  • چاپ کارت پارکینگ
  • چاپ کارت واکسن
  • چاپ کارت بهداشت
  • چاپ کارت ویزیت PVC
  • چاپ کارت ویزیت NFC
  • چاپ کارت باشگاه مشتریان
  • چاپ کارت حضور و غیاب


جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با چاپ کارت پی وی سی به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://cardpardaz.com/printing-pvc-card/



[ بازدید : 2 ]

[ سه شنبه 28 فروردين 1403 ] 11:59 ] [ are ]

[ ]

نرم افزار باشگاه مشتریان چیست و چه امکاناتی دارد؟

تعریف نرم افزار باشگاه مشتریان

برای همه صاحبان مشاغل و کسب و کارها و کسانی که با مشتری سرو کار دارند، بسیار حائز اهمیت است که بتوانند علاوه بر جذب مشتری، در برقراری ارتباط موثر با مشتریان نیز گام بردارند. این دسته از افراد در راستای تحقق این هدف و برای برقراری ارتباط موثر و مدیریت ارتباط با مشتریان خود از سیستم ها و روش های مختلفی بهره می گیرند. راه اندازی باشگاه مشتریان یکی از موثرترین راه های توسعه ارتباط با مشتریان یک سازمان، مجموعه یا شرکت است که افراد را به ادامه‌ روند خرید و استفاده از خدمات و محصولات ترغیب می نماید. باشگاه مشتریان مجموعه‌ای‌ از ابزارهاست که به هدف وفادار کردن مشتریان یک کسب‌وکار طراحی شده است. نحوه کار باشگاه مشتریان به این صورت خواهد بود که رفتار مشتریان را تجزیه‌وتحلیل می‌کند و بر اساس این تحلیل‌ها استراتژی‌هایی را برای تشویق مشتری به خرید دوباره از شما، به کار خواهد برد. بدون شک مهم‌ترین قسمت باشگاه مشتریان، نرم ­افزار آن است و به این دلیل اهمیت دارد که تعاملات شما با مشتریان از طریق این نرم افزار صورت خواهد گرفت. نرم افزار باشگاه مشتریان متناسب با نیازهای کسب و کار شما، با وفادار کردن مشتریان باعث پیشی‌گرفتن برند شما از رقبایتان خواهد شد. 


هدف باشگاه مشتریان

اصلی ترین هدف باشگاه مشتریان، فعال نمودن مشتریان و افزایش میزان وفاداری آن ها است زیرا مشتری عامل اصلی موفقیت یک کسب و کار است. باشگاه مشتریان ابزاریست که می تواند دسترسی به این هدف را میسر سازد. باشگاه مشتریان به صورت هدفمند ایجاد می گردد و برنامه‌ های پیوسته و منظمی برای مشتریان دارد. در واقع هدف باشگاه مشتریان تشویق مشتریان به فعالیت بیشتر، جمع آوری اطلاعات مشتریان و همچنین افزایش وفاداری آن ها و در یک کلام تبدیل مشتریان بالفعل به مشتریان وفادار و دائمی است به صورتی که سایر کسب و کارها قادر نباشند به راحتی نظر آنان را تغییر دهند.


ویژگی‌های بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان

در بحث ویژگی‌های بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان اولین شرط انعطاف‌پذیر بودن است. منعطف بودن نرم ­افزار موجب می‌شود که نرم­ا فزار با نیازهای شما و کسب­ و کارتان هماهنگ شود. طراحی خصوصی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان ایران به حساب می­‌آید. جدا از منعطف بودن بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان باید ویژگی‌های دیگری هم داشته باشد که بررسی خواهیم کرد. از دیگر ویژگی‌های نرم­ افزار باشگاه مشتریان، دسته‌بندی‌کردن مشتریان است. دسته‌بندی مشتریان کمک می‌کند که کار تجزیه‌وتحلیل رفتار مشتریان راحت‌تر انجام شود.


امکانات نرم افزار باشگاه مشتریان

نرم افزار باشگاه مشتریان در انواع و اقسام مختلفی وجود دارد که هر کدام دارای امکاناتی هستند و با ابزارهای مختلفی اجرای می شوند. حال در برخی از سیستم ها تنوع خدمات محدودتر است و انواع نیازها را شامل نمی شود. این موضوع ضعف نرم افزار باشگاه مشتریان نیست و فقط شیوه اجرایی آن است که نیاز برخی از کسب و کارها را بر طرف می کند.

  • وجود ابزاری جهت ایجاد داده های با ارزش و قابل استناد توسط نرم افزار

یکی از هدف های راه اندازی باشگاه مشتریان در کنار ارزش گذاری مشتری، تحلیل کسب و کار است. نرم افزار باشگاه مشتریان باید ابزاری داشته باشد که برای تحلیل کسب و کار بتواند داده های با ارزش و قابل استناد ایجاد کند. در واقع باشگاه مشتریان باید قدرت تحلیل کسب و کار را داشته باشد.

  • قابلیت گزارش گیری نرم افزار باشگاه مشتریان

نرم افزار باشگاه مشتریانی می تواند موفق باشد که قادر باشد اطلاعات موجود در سیستم باشگاه مشتریان را تحلیل نماید و گزارشات مختلفی از این اطلاعات بوجود آورد. همچنین باید این امکان را داشته باشد که گزارشات را بر اساس نیاز هر کسب و کار بهبود بخشد و برای ارائه انواع گزارشات محدودیت نداشته باشد.

  • وجود روش ها و سیاست های تشویقی متنوع

امکانات متنوع تشویقی و تعریف سیاست های تشویقی مختلف نیز از دیگر امکاناتی است که در راه اندازی باشگاه مشتریان موفق تاثیر دارد. روش های تشویقی در یک سیستم وفاداری مشتری نباید محدود باشد تا انواع مختلف کسب و کارها بتوانند به خوبی از آن استفاده کنند تا به نتیجه دلخواه خود برسند. زیرا مشاغل مختلف بر اساس شناختی که از کسب و کار و مشتریان خود دارد ترجیح می دهد از ایده ها و روش تشویقی خود استفاده کند. بنابراین نرم افزار باشگاه مشتریان باید بتواند نیاز انواع مشاغل و تنوع سلایق را تا حد معقولی پاسخگو باشد.


ویژگی‌های بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان

بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان باید هوشمند باشد و رفتار مشتریان را به طور دقیق دنبال کند. طبیعی است که اگر اطلاعات نرم­ افزار دقیق نباشد نمی‌توان به آن اعتماد کرد؛ همچنین این تحلیل باید دقیق باشد؛ زیرا دسته‌بندی مشتریان قرار است بر اساس این اطلاعات صورت گیرد. از دیگر ویژگی‌های بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان می­‌توان به این موضوع اشاره کرد که استفاده از آن راحت است و احتیاج به تخصص و دانش خاصی ندارد. بدیهی است که اگر کار با این نرم افزار سخت و مبهم باشد، کاربران برای استفاده از آن رغبتی نخواهند داشت.


لیست امکانات باشگاه مشتریان کارت پرداز

  • ثبت اطلاعاتی کامل از مشتری
  • انتخاب مشتری معرف برای مشتری جدید
  • وارد کردن اطلاعات مشتریان از فایل اکسل
  • گزارش گیری از مشتریان
  • دسته بندی یا گروه بندی مشتریان
  • گزارش گیری از گروه های مشتریان
  • ایجاد محدودیت برای اعتبار قابل استفاده در روز
  • تعیین درصد اعتبار قابل استفاده برای هر فاکتور
  • ارتقا اتوماتیک به گروهی دیگر بر اساس تعداد دفعات خرید یا رسیدن به مبلغ مشخصی از خرید
  • اعتبار دهی به مشتری بر اساس درصدی از مبلغ خرید
  • اعتبار دهی به مشتری بر اساس دفعات خرید
  • تعیین ارزش هر امتیاز
  • اختصاص اعتبار هدیه به گروه های مختلف با محدودیت زمان استفاده
  • امکان تعریف کالا و خدمات
  • تعیین موجودی هر کالا در انبار
  • گزارش گیری از لیست کالا ها و خدمات
  • تعیین همکار برای فروش هر کالا و خدمات
  • اختصاص امتیاز و تخفیف مشخص به هر کالا یا خدمت
  • اختصاص اعتبار بیشتر به مشتری در هنگام ثبت خرید
  • گزارش گیری از لیست مشتریان وفادار
  • گزارش گیری از آمار فروش در بازه های زمانی هفتگی و ماهانه و سالانه
  • امکان مقایسه گزارش ها
  • سیستم جامع مدیریت مشتریان غیر فعال
  • ثبت کارت مفقود شده و امکان صدور کارت جدید
  • تعریف و صدور کارت هدیه
  • مدیریت چک ها و پرداخت های قسطی
  • تعریف اخبار و اطلاع رسانی به مشتری
  • ارسال پیامک به هنگام خرید و تغییر اعتبار
  • ارسال پیامک در رویدادهایی مثل تاریخ تولد و سالگرد ازدواج
  • امکان برگزاری نظرسنجی
  • تعریف همکار در فروش با تعیین درصد های همکاری
  • تعریف شعبه جدید
  • تعیین اپراتور برای هر شعبه
  • امکان تعیین سطوح دسترسی متفاوت به اپراتورها
  • سیستم تیکت برای ارتباط مشتری با کسب و کار
  • تحت وب بودن نرم افزار و بدون نیاز به نصب

[ بازدید : 1 ]

[ سه شنبه 21 فروردين 1403 ] 12:27 ] [ are ]

[ ]

آشنایی کامل با کارت PVC

کارت PVC از پلی وینیل کلراید ساخته می‌شود و جنس پلاستیک فشرده دارد. پی وی سی یک پلیمر با دوام و منطعف است و به سبب ویژگی‌هایی که دارد، از آن برای تولید  و چاپ کارت‌ PVC مانند کارت‌های شناسایی، بانکی، هدیه و ... استفاده شود. کارت پی وی سی یک انقلاب در صنعت چاپ کارت به حساب می‌آید؛ زیرا تا قبل از روی کار آمدن آن، چاپ کارت‌های مختلف بر روی کاغذ صورت می‎‌گرفت و معایب زیادی داشت. این جنس ۱۰۰ درصد قابل بازیافت است و پیدایش آن از قطع درختان زیادی جلوگیری کرده است. ابعاد استاندارد کارت‌های پی وی سی ۸.۵ در ۵.۳ سانتی‌متر است. اما در رنگ و ضخامت‌های گوناگون وجود دارد.


انواع کارت PVC

این کارت‌ها در دو دسته کلی کارت PVC ساده و کارت PVC هوشمند تولید می‌شوند. 


  • انواع کارت پی وی سی ساده:

تقسیم بندی کارت PVC ساده بر اساس ضخامت

کارت PVC ساده در سه ضخامت ۳۰۰، ۵۰۰ و ۷۶۰ میکرون تولید می‌شود. اگر می‌خواهید معیاری از ضخامت کارت‌ها داشته باشید به کارت بانکی خود نگاهی بیندازید. کارت‌های بانکی ضخامت ۷۶۰ میکرون دارند.


تقسیم بندی کارت PVC ساده بر اساس رنگ

سفید، متالیک نقره‌ای، متالیک طلایی و شفاف رنگ‌های اصلی کارت PVC ساده است. کارت‌های متالیک اکلیل‌های درخشان دارد. آبی، قرمز و سبز رنگ‌هایی هستند که به ندرت در بازار موجود است.


  • انواع کارت پی وی سی هوشمند:

ضخامت همه کارت‌های هوشمند ۷۶۰ میکرون است. کارت‌های هوشمند نیز در رنگ‌های سفید، متالیک نقره‌ای و متالیک طلایی تولید می‌شوند. ماهیت هوشمند ساز کارت‌های PVC آن‌ها را به دو دسته کلی تقسیم می‌کند. هوشمند تماسی و هوشند غیر تماسی نام این دسته‌هاست.


کارت هوشمند تماسی

کارت مگنت یا مغناطیسی که یک نوار مشکی رنگ دارد کارت تماسی است. دلیل این نامگذاری امکان خوانده شدن کارت پس از کشیدن روی دستگاه ریدر است. این نوع کارت هوشمند در سه رنگ سفید ساده، متالیک نقره‌ای و متالیک طلایی در بازار موجود است. کارت‌های مغناطیسی در دو نوع HiCo و LoCo تولید می‌شوند. مدل هایکو دارای ۳ بخش و مدل لوکو دارای ۲ بخش برای ذخیره‌سازی اطلاعات هستند. مگنت کارت‌ها پس از چاپ توسط دستگاهی به نام انکودر کدگذاری می‌شود.


کارت هوشمند بدون تماسی

کارت مایفر و کارت RO (فقط خواندنی) دو دسته کارت هوشمند غیر تماسی است. این کارت‌ها برای خوانده شدن نیازی به تماس با دستگاه ریدر خود ندارند. بلکه با نزدیک شدن به دستگاه ریدر اطلاعات روی چیپ خوانده می‌شود. کارت‌های غیر تماسی شامل یک آنتن و چیپ هستند. کارت مایفر آنتی مستطیلی شکل دارد و قابل خواندن و نوشتن است. اما کارت RO آنتی دایره‌ای شکل دارد و فقط قابل خواندن است و توسط کارخانه کدگذاری شده است. کارت مترو نمونه‌ای از کارت غیر تماسی است.


مزایای چاپ روی کارت پی وی سی

از مزایای استفاده از کارت pvc در چاپ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- دوام و ماندگاری آن ها بسیار بالا و با کاغذ و مقوا قابل مقایسه نیست.

۲- کیفیت چاپ بی نظیر به دلیل استفاده از دستگاه های بروز در صنعت چاپ کشور در این زمینه

۳- قابلیت بازیافت به میزان ۱۰۰%

۴- قابلیت ضد آب و رطوبت متاسب لیبل و بسته بندی کالاهایی که در معرض رطوبت قرار دارند.

۵- قابلیت انعطاف پذیری فوق العاده

و …


هر چند در ابتدا باور عمومی استفاده از ورق های پلیمری را دشمن محیط زیست میدانست، اما حقیقت مطلب رقبت و تمایل دوستداران محیط زیست به استفاده از اینگونه مواد است. چرا که این مواد بارها و بارها ۱۰۰% بازیافت می شوند و همچنین دوام بیشتر از قطع بی رویه درختان نیز جلوگیری می شود.


تکنیک های چاپ کارت PVC

چاپ کارت PVC با استفاده از چاپگرهای مخصوص انجام می‌شود. به این چاپگرها پرینتر کارت گفته می‌شود. چاپ کارت پی وی سی به دو صورت دیجیتال و افست انجام می‌شود.


  • چاپ کارت PVC به روش دیجیتال

تکنیک دیجیتال نوعی چاپ است که با استفاده از آن می‌توان کارت‌های پی وی سی را در تیراژ‌های پائین چاپ نمود. این روش از طریق کارت پرینت انجام می‌گیرد. کارت‌هایی که با این تکنیک چاپ می‌شوند دارای کیفیت مطلوبی هستند و با سرعت قابل توجهی به چاپ می‌رسند. به عبارتی این روش امکان چاپ کارت PVC فوری را پس از درخواست در تیراژ کم به کاربر می‌دهد. همچنین از طریق آن می‌توان اقدام به تغییر طرح و اطلاعات کارت نمود. لازم است بدانید که هزینه چاپ دیجیتال کارت PVC نسبت به روش‌های سنتی مانند چاپ افست بیشتر است. اما می‌توان این هزینه زیاد را با کمی صرفه‌جویی در تیراژ‌های پایین جبران نمود. این روش از طریق دستگاه‌های چاپ دیجیتال و به صورت مستقیم توسط کامپیوتر بر روی کارت‌های پی وی سی PVC انجام می‌گیرد. برای انجام عملیات چاپ می‌بایست پرینتر‌های چاپ کارت را به یک کامپیوتر متصل نمود. این کامپیوتر اطلاعاتی که باید روی کارت‌ها چاپ شوند نظیر تصاویر و متن و غیره را به چاپگر می‌فرستد تا آن‌ها را چاپ نماید. بیشترین کاربرد این روش مرحله شخصی‌سازی کارت‌های اعتباری است. بدین صورت که ابتدا چاپ اطلاعات ثابت با استفاده از دیگر روش‌های چاپ روی پی وی سی انجام شود و سپس رمزگذاری و شخصی‌سازی آن‌ها توسط پرینتر‌های رومیزی و با سرعت بالا صورت می‌گیرد. این نوع چاپ به دو صورت چاپ حرارتی مستقیم و چاپ حرارتی غیر مستقیم انجام می‌شود.


  • چاپ کارت PVC به روش افست

روش offset جزو جدیدترین و رایج‌ترین تکنیک‌ها در صنعت چاپ شناخته شده است که برای چاپ کارت PVC در تیراژهای نسبتا بالا بهترین انتخاب است. چاپ افست کارت PVC با دستگاه‌های بسیار پیشرفته در چاپخانه مخصوص کارت پی‌وی‌سی و به صورت غیر مستقیم انجام می‌گیرد و علاوه بر کیفیت بالایی که ارائه می‌دهد، از نظر قیمت نیز بسیار مقرون‌به‌صرفه است. روش فوق نسبت به دیگر شیوه‌‌های چاپ کارت پی وی سی سرعت بیشتری دارد. در واقع با استفاده از این تکنیک می‌توان تعداد بیشتری کارت چاپ نمود. به عبارتی روش مذکور برای چاپ در تیراژ پایین مقرون به صرفه نیست. در این تکنیک ابتدا طرح مورد نظر برای چاپ بر روی صفحه‌ای فلزی به نام زینک منتقل می‌شود، سپس با مواد شیمیایی این صفحه را به گونه‌ای حساس می‌کنند که فقط نوشته‌ها و تصاویر آن، مرکب چاپ را به خود می‌گیرد، در مرحله بعد نیز زینک‌ها به چاپخانه ارسال می‌گردند. آن قسمت‌هایی از زینک که فاقد رنگ هستند، با استفاده از یک غلطک مرطوب می‌شوند و سپس بر روی آن مرکب‌زده می‌شود. از آنجایی که مرکب چرب شده است بر روی قسمت‌هایی که مرطوب است نمی‌نشیند و فقط روی قسمت‌های خشک مرکب قرار می‌گیرد. چاپ کارت پی وی سی به روش offset به دو صورت سینگل و لمینتی صورت می‌گیرد.


روش نگهداری درست از کارت PVC چاپ شده

با پایان مراحل چاپ کارت PVC و آماده شدن کارت‌ها ممکن است برای نگهداری از آن‌ها به برخی لوازم جانبی نیاز داشته باشید. با اینکه دوام و ماندگاری این کارت‌ها زیاد است، اما با این حال استفاده نامناسب از کارت و یا روش‌های اشتباه در نگهداری از آن‌ها می‌تواند منجر به آسیب دیدن کارت‌ها و کاهش طول عمر آن‌ها گردد. به همین دلیل، توصیه ما این است که برای نگهداری از کارت‌های خود یک مکان مشخص در نظر بگیرید و یا از جاکارتی مناسب استفاده کنید. همچنین اگر نیاز است که در طی روز بار‌ها از کارت خود استفاده نمایید بهتر است با استفاده از لوازمی مانند گیره کارت و یا بند گردن آویز کارتتان را در نزدیکی خود نگه دارید.

[ بازدید : 2 ]

[ سه شنبه 14 فروردين 1403 ] 13:34 ] [ are ]

[ ]

تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]